~Hari Ini Dalam Catatan Blog Terlampau?~

The Best Search Of Blog About Humour (Daily Update) / Blog Carian Terbaik Mengenai Humor (Dikemaskini Setiap Hari)- www.imoimora.blogspot.com

Thursday, February 01, 2007

Syair Si Pari-Pari

Al-kisah seorang koboi pulang dari sebuah kota dengan menunggang kudanya melewati gurun. Dia dikejutkan oleh seekor ular yang menghalang jalannya, lalu si koboy turun dengan pisau ditangannya.

Ketika ditangkap ular itu untuk dibunuh si ular berkata,

Si ular : "Jangan bunuh saya, saya adalah seekor pari-pari".
Si koboy terkejut dan masih ragu lalu bertanya,

Si koboy : "Jika kamu pari-pari apa yang saya minta akan dikabulkan kah?" tanya si koboy.
Si ular : "Ya.. jika kamu tidak percaya lepaskan saya dahulu dan saya akan tunaikan apa sahaja permintaan kamu wahai koboy?" kata si ular.

Si koboy pun melepaskan si ular itu, lalu koboi berkata.

Si koboy : "Saya mempunyai 3 (tiga) permintaan iaitu yg pertama, saya mahu wajah saya hensem seperti Lionardo Dikopiko, yang kedua badan saya setegap Arnold dan yang ketiga "anu" saya hendaklah sebesar kuda yang saya tunggangi itu" sambil menunjukkan jari ke kudanya.

Si ular berkata dengan tenang :"Wahai koboi permintaan kamu itu tidaklah sesukar mana. Esok kamu boleh lihat dicermin apa yang terjadi. Jika tidak ada apa-apa lagi saya pergi dulu yea?" kata si ular sambil memasuki semak-samun dan menghilang.

Lalu si koboy itu pun menaiki kudanya lalu meneruskan perjalanan menuju rumah. Hari sudah lewat ketika sampai di rumah si koboy hanya mampu berdiri di depan cermin dan berkata "Besok kalau tidak ada perubahan siaplah!". "Aku cari kau dan potong kepalamu wahai si pari-pari!" sambil berjalan koboi pun masuk ke bilik dan "Z z Z z " ketiduran.

Keesokan harinya si koboy bangun pagi-pagi dan terus menuju ke cermin dan apa yang terjadi membuatkan si koboy terkejut babun dan gembira.

Dilihatnya wajahnya mirip Lionardo Dikopiko dengan senyum bangga lalu dia membuka baju melihat badannya sudah berubah dengan otot yang menonjol. Si Koboi memperagakannya ala gaya-gaya bodybuilder kemudian dia membuka seluarnya dan dia terkejut triple babun sekali dan berteriak: "Tidak-tidak! Ini tidak mungkin, TIDAAAAAAAAAAAAAAAAK!!!!!!!".

Ternyata dia lupa, dan baru teringat bahawa kuda yang ditungganginya semalam itu adalah KUDA BETINA!!!.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Si koboi ni pun, nak buat permintaan, kajilah dulu.main mintak jer...Ha3333

12:15 PM  
Blogger Imo Imora said...

He2..

1:32 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home